divendres, 11 d’abril del 2014

CALAMARS FARCITS





INGREDIENTS

12 calamars
120 g de carn picada de porc
100 g de pernil salat
2 cebes
1 got de vi blanc
1 got de fumet
1 cullerada rasa de tomàquet
20 ametlles torrades, un grapat
1 galeta Maria
1 presa de xocolata negre
oli, sal i pebre


PREPARACIÓ

Netejar els calamars, separar les potes i tallar-les a trocets.
En una paella amb una mica d'oli i posem una ceba picada, quan estigui daurada i afegim mig got de vi i deixem reduir. Ara toca tirar les potes que tenim tallades, deixar-les un parell de minuts i afegir-hi la carn i el pernil tallat ben petit, salpebrar i acabar de coure tot junt.
Amb l'ajud d'una cullereta omplim els calamars amb el sofregit que hem preparat.
En una cassola preparem la salsa, primer amb el turmix triturem una ceba i amb una mica d'oli la daurem, afegim la cullerada de tomàquet. deixem coure 5 minuts i tirem la resta de vi blanc.
Mentrestant el vi redueix triturem les ametlles amb la galeta i ho afegim a la cassola juntament amb el fumet i rectifiquen de sal i de pebre. Quan arrenqui el bull i posem els calamars i deixem coure una mitja hora. Per ultim i afegim la xocolata, dos minuts i apaguem el foc i.......bon profit !!!!







INGREDIENTES

12 calamares
120 g de carne picada de cerdo
100 g de jamón serrano
2 cebollas
1 vaso de vino blanco
1 vaso de caldo
1 cucharada rasa de tomate
20 almendras tostadas, un puñado
1 galleta María
1 tableta de chocolate negro
aceite, sal y pimienta


PREPARACIÓN

Limpiar los calamares, separar las patas y cortarlas en trocitos.
En una sartén con un poco de aceite y ponemos una cebolla picada, cuando esté dorada añadimos medio vaso de vino y dejamos reducir. Ahora toca tirar las patas que tenemos cortadas , dejarlas un par de minutos y añadir la carne y el jamón cortado muy pequeño , salpimentar y terminar de cocer.
Con la ayuda de una cucharilla rellenamos los calamares con el sofrito que hemos preparado.
En una cazuela preparamos la salsa, primero con el turmix trituramos una cebolla y con un poco de aceite la doramos, añadimos la cucharada de tomate. dejamos cocer 5 minutos y echamos el resto de vino blanco.
Mientras el vino reduce trituramos las almendras con la galleta y lo añadimos a la cazuela junto con el caldo y rectifican de sal y de pimienta . Cuando rompa a hervir y ponemos los calamares y dejamos cocer una media hora. Por ultimo y añadimos el chocolate, dos minutos y apagamos el fuego y ....... buen provecho !

1 comentari:

  1. Ma mare en feia quan era petita i no m'agradaven gaire..de gran, en canvi, n'he menjat i m'han encantat...et prenc la idea de posar-li pernil! Mmmm! Petons!

    ResponElimina