diumenge, 27 d’abril del 2014

ROSFEEF






INGREDIENTS

1kg de filet de vedella
2 pastanagues
2 porros
250 ml de vi ranci
60 ml de brou                                                                

sàlvia
farigola
romaní
sal i pebre
un bon raig de conyac

PREPARACIÓ

Amb els retalls de la carn i les verdures prepareu la salsa. Primer poseu una mica d'oli en una paella, poseu-hi els retalls de la carn i daureu-la. Quan estigui, afegiu les verdures tallades i ho enrrosiu. Per últim, tireu el vi ranci i deixeu-ho reduint amb el brou. Quan les perdure estiguin cuites, ho passeu tot pel colador xinès, i ja tindrem la salsa.

Piqueu les herbes i les escampeu per sobre la fusta de tallar, tireu sal i pebre i arrebosseu el tros de filet. Escalfeu una paella i quan estigui ben calenta, hi tireu un raig d'oli i poseu la carn per sellar-la. La acabareu de coure al forn amb un raig de conyac a 190 al punt de cocció desitjat.



Ingredients:

-4 patates grans
-300 gr formatge gouda ratllat
-1 ou
-250 ml nata líquida
-sal
-pebre

Preparació:

Pelem les patates i les tallem molt fines, preferiblement amb una màquina (han de ser finíssimes, sinó no es couran). Agafem una safata que pugui anar al forn i hi posem una capa de patates amb sal i pebre (no gaire), una capa de formatge, i així repetidament. En algunes capes de patata hi afegim un rajolí de nata líquida per humitejar-les fins arribar a la part superior, que acabarem amb patata.
Batem un ou amb uns 200 ml de nata, hi afegim sal i pebre i ho afegim a la última capa de patata, deixant que s'escoli.
Ho posem al forn a 160ºCi un cop veiem que les patates es comencen a daurar, ho tapem amb paper d'alumini. Ho deixem força estona (2 hores com a mínim), i per saber si ho hem de retirar ho punxem com si fos un pastís.
Quasi bé al final de la cocció, destapem la safata i ho cobrim tot amb formatge ratllat. Deixem gratinar.



INGREDIENTES

1kg de solomillo de ternera
2 zanahorias
2 puerros                                                                                       
250 ml de vino rancio
60 ml de caldo
salvia
tomillo
romero
sal y pimienta
un buen chorro de coñac

PREPARACIÓN

Con los recortes de la carne y las verduras preparar la salsa . Primero poner un poco de aceite en una sartén, añadir los recortes de la carne y dorarla. Cuando esté, añadir las verduras cortadas y lo dorais. Por último, añadir el vino rancio y dejar reduciendo con el caldo . Cuando las verduras estén cocidas, lo pasáis todo por el chino , y ya tendremos la salsa .

Picar las hierbas y las esparcir por sobre la madera de cortar , añadir sal y pimienta y rebozar el trozo de filete . Calentar una sartén y cuando esté bien caliente , se tira un chorro de aceite y poner la carne para sellarla. La acabaréis de hornear con un chorro de coñac a 190 en el punto de cocción deseado .


INGREDIENTES:

-4 Patatas grandes
-300 gr queso gouda rallado
-1 huevo
-250 ml nata líquida
- sal
- pimienta


PREPARACION:

Pelamos las patatas y las cortamos muy finas , preferiblemente con una máquina ( deben ser finísimas, sino no se cocerán ). Tomamos una bandeja que pueda ir al horno y ponemos una capa de patatas con sal y pimienta ( no mucho) , una capa de queso , y así repetidamente . En algunas capas de patata añadimos un chorrito de nata líquida para humedecerlas hasta llegar a la parte superior, que acabaremos con patata.
Batimos un huevo con unos 200 ml de nata , añadimos sal y pimienta y lo añadimos a la última capa de patata , dejando que se cuele .
Lo ponemos al horno a 160 º C y una vez vemos que las patatas se empiezan a dorar , se tapa con papel de aluminio . Lo dejamos bastante tiempo (2 horas como mínimo ) , y para saber si lo tenemos que retirar lo pinchamos como si fuera un pastel .
Casi al final de la cocción , destapamos la bandeja y lo cubrimos todo con queso rallado . Dejamos gratinar.






6 comentaris:

  1. Deliciós, el rosbeef... i amb cava hi ha de quedar prou bé, sí!!

    ResponElimina
  2. El meu marit disfrutaria amb aquesta recepta!!! I és que com no sóc gaire de carn (i menys, si no està recremada!!!!), no l'acostumo a fer.
    petons

    ResponElimina
  3. M'encanta el rosbif amb l'acompanyament de patates. Aquesta carn t'ha quedat al punt perfecte de cocció. Deliciosa. Petons.

    ResponElimina
  4. A mi la carn m'agrada molt...i veient-la així preparada i acompanyada....se'm fa la boca aigua! Petons!

    ResponElimina
  5. M'agrada molt com prepares el rosbeef, no n'he menjat mai un de tant bo !!
    Felicitat pel teu blog.

    ResponElimina