dilluns, 17 de febrer del 2014

PANETS DE PATATA

En el blog, Bojos per la cuina vaig veure fa temps la recepta d'aquets panetes, que jo recordaba haver menjat de petita a Mallorca a casa de la meva tia, i son tal com jo els recordava boníssims!!!! 

Gràcies M Antònia per fer-me memòria!!!









INGREDIENTS

100 g de saïm
300 g de patata bullida
200 g de sucre

3 ous
30 g de llevat premsat
50 g de llet
25 g d’oli d’oliva
500 g de farina de força
sucre en pols per ensucrar-les

PREPARACIÓ

Passeu les patates pelades, però encara calentes, pel passapuré amb el saïm . Afegiu-hi el sucre i els ous i mescleu-ho bé.
Escalfeu una mica la llet i foneu-hi el llevat. Incorporeu-ho a la mescla anterior. Afegiu-hi ara la farina de mica en mica fins que obtingueu una pasta tova i força enganxosa. Unteu la pasta amb oli i deixeu-la fermentar fins que dupliqui el volum inicial.
Cobriu dues llaunes amb paper sulfuritzat.
Unteu-vos les mans amb oli. Dividiu la pasta en porcions i feu boletes de la mida que us agradi. Poseu-les ben separades perquè creixen molt. Deixeu fermentar les coquetes fins que dupliquin el volum inicial.
Enceneu el forn a 160º. Coeu les coques durant 10-12 minuts, o fins que siguin daurades 
Ensucreu-les just el moment abans de servir-les.

4 comentaris:

  1. Jo els vaig fer el mes passat i són deliciosos! T'han quedat perfectes! Petons!

    ResponElimina
  2. Estaven bonííiiiiiíssims Chus!!!:D

    ResponElimina
  3. Ei! També els vaig fer aquest estiu, després de tornar de Mallorca. I em van quedar prou bé. Aquests panets de Valldemosa em tenen el cor robat!! Quina bona pitna que fan els teus!

    ResponElimina
  4. Òstres, quina pinta que fan!! La textura sembla molt viciosa...

    ResponElimina